יום שישי, 28 ביוני 2013

הטמעת טכנולוגיה בארגון חינוכי.

הטמעת טכנולוגיה בארגון חינוכי.   
הטמעת מערכת לניהול למידה בבתי ספר פותחת צוהר לאינטראקטיביות מקוונת בין עובדי ההוראה, תלמידים והורים.  (בלאו, א , המאירי, מ. 2010)     
בבית ספרנו "רמת-חן" ישנה מערכת לניהול למידה הנקראת    Smart school הקיימת מזה שנים. מערכת זו מספקת הערכה מיידית, שקיפות ובקרה בתחומי הלמידה והארגון בבית הספר. צוות ההוראה בבית הספר אחראי להעביר מידע ולהזין נתונים על בסיס יומי של נושאי השיעור, אירועי משמעת, התנהגות, איחורים, חיסורים ועוד...
רמת האינטראקטיביות בין צוות החינוך, תלמידים והורים גבוהה מאוד. בעבר נאלצו ההורים לחכות לאספות הורים כדי לדעת כיצד ילדיהם מתפקדים בבית הספר. כיום השקיפות והפתיחות גבוהה יותר וכך ההורים מעודכנים בנעשה עם ילדיהם על בסיס יומי.
צוות בית הספר הטמיע שינויי בתרבות הארגונית והפך זאת לאורח חיים בבית הספר.
בתחילה שינויי זה היווה קשיים רבים בקרב הצוות החינוכי, אך עם הדרכת הצוות ועזרה שניתנה על ידי חלק מחברות הצוות השינוי הפך לדבר פשוט, יעיל וחיוני לארגון.
לדעתי השימוש  במערכת ה - Smart school  בבית ספרנו מהווה כלי  חיוני באינטראקציה בין המורים, תלמידים וההורים. וסביבה טכנולוגית יעילה בתוך ארגון חינוכי.




מקורות:
1. בלאו,א, המאירי,מ (2010,פברואר). הטמעת שינוי טכנולוגי: הגברת אינטראקטיביות מקוונת בבתי ספר באמצעות מערכת משו"ב לניהול למידה. אוחזר ב 26 ביוני 2013 מתוך:



2 תגובות:

  1. חשיפה ושקיפות הן, ללא ספק, רק חלק מהיתרונות שמאפשרת לנו המהפכה הדיגיטלית.

    השבמחק
  2. הכנסת כלי חדש כרוכה בשינוי חשיבה. ולאחר הטמעתו החיים נראים כאילו לא היה ניתן להסתדר בלעדיו. ולחשוב שלפני זמן לא רב היינו עסוקות במילוי יומנים וטפסים...

    השבמחק